Brandnertal : deel 4

W We gaan de bergen in, maar eerst een stukje met de lift omhoog.

wandeling-kreise-2-wp

Nee….wij nemen geen fietsen mee, maar dat werd daar wel erg veel gedaan….downhill met de mountainbike

wandeling-kreise-1-wp

De vele moutainbikeparcours zagen er erg ontzagwekkend uit…..brrr !

avonturenwandeling-12-wp

Nee…..wij nemen gewoon de `benenwagen`.

avonturenwandeling-1-wp

Maar de paadjes waren behoorlijk modderig en daardoor superglad.

avonturenwandeling-2-wp

Op sommige plekken hadden ze ook de onbegaanbare paden met planken bedekt.

avonturenwandeling-3-wp

Een echt avonturenpad vond onze kleinzoon …..

avonturenwandeling-5-wp

….door de vele glibberige modder !

avonturenwandeling-13-wp

Maar het pad zelf was goed aangegeven.

 avonturenwandeling-14-wp

avonturenwandeling-4-wp

Onderweg kwamen we veel moois tegen:

avonturenwandeling-6-wp

De herfststylo en de gentiaan.

avonturenwandeling-8-wp

Door het fotograferen kon ik gelukkig af en toe even bijtrekken….poeh…..wat een klim !

avonturenwandeling-9-wp

En ook kwam ik de ogentroost in de bergwei tegen.

avonturenwandeling-11-wp

Op de terugweg hebben we het brede pad genomen, want naar beneden gaan op modderige, steile en gladde paden zagen wij niet zo zitten.

avonturenwandeling-10-wp

Een heerlijke en gezellige avonturendag hebben we gehad met kleinzoon en onze kadozoon (=schoonzoon) !

(Verstandig dat dochter en kleindochter (6) thuis waren gebleven, maar die kwamen ons wel een eindje tegemoet)

🙂

(Klaproos fluisterde mij de bloemennamen in ;-0)

.

24 gedachten over “Brandnertal : deel 4

  1. whaa met de fiets naar beneden, dat is voor de echte sportievelingen
    de wandeling ziet er al avontuurlijk genoeg uit
    prachtig daar, mooie foto’s

  2. Komisch…die fietsen in de lift!!!
    Bij de foto van het mountainbikeparcours ben ik toch wat langer stil blijven staan, Marjolein.
    Voor geen goud zou ik daar op de fiets naar beneden gaan….je zult maar met je wiel over het randje gaan..GRRRR
    De wandelpaden lijken me avonturistisch genoeg. Zelfs daarvoor moet je stevig in je schoenen staan 🙂
    Je afsluitende foto doet me terugverlangen naar mijn reis naar Zwitserland van een paar jaren geleden.
    Mooie serie!
    Fijn weekend!

  3. wowwwww. dat zou ik denk ik écht NIET durven,
    geweldig wat een prachtige uitzichten en planten zag je, die gentiaan is machtig,
    de roze herfststijlloos ook, en de ogentroost is helemaal …. * zucht* zó mooi…
    wowwowowowow zóóóó mooi …

  4. Ik glij al uit als ik het lees. Niks voor mij (meer) ik ben zo al uit mijn evenwicht! 😀
    Wat een bloemen waren er nog te zien, sommige lijken echt op krokussen. Leuk dat je kleinzoon het zo’n avontuur vond, daar doe je het toch voor.
    Fijn weekend, grtjs 😉

  5. Het wandelen is niet meer zo aan mij besteed, maar de bijzondere planten maken veel goed.
    ‘k Heb dit jaar het Herfsttijloos in Blijdorp gekiekt. Heb een goed weekend. Gr Jan W

  6. Hallo Marlolein, dat is een mooie wandeling geweest en wat leuk met je kleinzoon! Je hebt er een mooi fotoverslag van gemaakt, zag ik ogentroost ? wel he? Gelukkig ben je niet geglibberd 🙂 op die natte smalle paden.

  7. Met ontzag dit avontuur gevolgd Marjolein.
    Spannend over de glibberige paadjes maar jullie zijn gelukkig heelhuids beneden gekomen.
    Grappig die hangende fietsen aan de lift.
    och wat mooi de ogentroost. Echt wow Marjolein.

Reacties zijn gesloten.