`Mummies` van Oostvoorne

We gingen naar het `groene` strand van Oostvoorne.

En achter de laatste duinenrij zie je de uitgestrektheid van de Noordzee.

(Het was ook nog eb)

Dit is een beschermd gebied waar vele vogelsoorten verblijven.

 Natura 2000 is een Europees netwerk van beschermde natuurgebieden op het grondgebied van de lidstaten van de Europese Unie

Het groene strand ligt tussen het eiland Voorne en pal naast Maasvlakte 1+2 (rechts achter de heuvels)

Hier groeit veel zeewier.

En wat we daar langs de vloedlijn zagen had ik nog nooit gezien !!

Volgens mij (maar ik kan het totaal mis hebben) bestaan deze ribbels uit opgehoopte en opgedroogde zeewier of zeesla (ulva lactuca).

Het was een vreemd gezicht….leken net rijen mummies !!

Zoiets bijzonders had ik hier aan de kust nog NOOIT gezien !!

.

.

18 gedachten over “`Mummies` van Oostvoorne

  1. zou daar geen steen onder zitten om het wegslaan van het strand te voorkomen? ik zeg maar iets…. lijkt me zo 🙂
    in ieder geval wel heel speciaal om te zien Marjolein

  2. Wat een rare dingen toch, het triggert de nieuwsgierigheid: wat zit er onder? Apart hoor!

  3. Het is best eng gezicht zo. Tegenwoordig zie anders dingen. Mooie foto’s geworden. Misschien platte rotsen? Heb je eronder gekeken? Heel bijzonder!!!!!!

  4. Prachtig die ongerepte natuur van Oostvoorne.
    ’t Doet me denken aan de aangespoelde beelden van Paaseiland….
    Hoe dan ook ’t is een schitterende serie, Marjolein. Gr Jan W

  5. T zijn ruimte wezens, die liggen te wachten tot ze de aarde kunnen overnemen. 😀 Ze lijken wel op mensen, want ze dragen ook een petje!
    Mooi is het daar wel, maar was je nou op verboden terrein? Stout hoor!
    grtjs 😉

  6. En ik dacht nog wel. dat zeewier héél gezond was.
    Jij laat hier zien, dat het een enorme dikmaker is, haha….. 😦
    Wel heel bijzonder, hoor!

Reacties zijn gesloten.