Zomervakantie 2017 : 3 (hei)

D De bloeiende Drentse heide

Dit jaar boften we in de zomervakantie (2017) dat de heide zo vroeg was.

Want andere jaren zagen we nooit de bloeiende heide in de zomervakantie .

We springen dus weer op de fiets op weg naar de bloeiende paarse heidevelden.

Maar ondertussen kom je af en toe de prachtigste bloementuinen tegen naast de boerderijen.

Kijk…..in de verte kleurt de heide al !!

De fietspaden kronkelen zich een weg.

Zo mooi…al dit paars 🙂

We stappen af om de heide van dichtbij te kunnen fotograferen.

Het was een waar genoegen deze paarse `zee`.

.

24 gedachten over “Zomervakantie 2017 : 3 (hei)

  1. Helaas heb ik het zelf dit jaar niet kunnen aanschouwen maar ik kan mooi genieten van jouw foto’s. Het is altijd een prachtig gezicht die bloeiende heide.

  2. Dat was zéker boffen voor jullie…..wat mooi, al dat paars, hè?
    Je hebt zelfs de titel een paars kleurtje gegeven 🙂
    Ik heb de heide a.h.w. naast de deur op de Holterberg, maar heb er niet zo’n lange fietstocht gemaakt.
    Ik fiets nog steeds volledig op eigen kracht en op de Holterberg is het echt klimmen en dalen……pfffff!!!!
    Ik heb weer genoten van je prachtige serie.

  3. Je had zo te zien alles mee, Marjolein, heide, wolken en zon.
    En het zou men niet verbazen als meneer Marjolein er ook bij was 😉
    Een prachtige serie, met de totaalfoto’s als topper. Gr Jan W

    • Mn. Marjolein was er gelukkig ook bij en dat zou ik nog graag jaren zo willen houden.
      Ik had nog een grappige foto van hem dat ie weer staat te wachten met een houding van….zo is hét genoeg ;-0
      Maar mn. wil nooit op www, dus je krijgt hem hier niet te zien ;-0
      Oja en de totaalfoto`s zijn meestal fietsend genomen….!!

  4. Prachtig Marjolein en een zeer fraai vastgelegd.
    Mooie fietspaden en kleurige bloemen bij de huizen/boerderijen.
    Blijf me ook altijd verbazen van de bloeiende heide velden.
    Een geniet log 🙂
    groetjes

  5. Prachtig met de bloeiende heide Marjolein.
    Maar ook heb je van die hele mooie wolkenluchten op de foto staan, hou ik wel van.
    Groetjes Tinie

  6. Het is lang geleden dat ik van heidevelden heb genoten,maar met deze fotoserie was het weer genieten. Dank je wel!

  7. Ohhh wat mooi, deze bloeiende heideserie!
    Het is me dit jaar helemaal ontgaan.
    Foto 4,5,6 vind ik ook prachtig. Het landschap met deze luchten erboven. Jullie troffen het zo te zien met het weer.

  8. Huis met bloemen is echt schitterend om te zien. Je hebt heerlijk wezen wandelen in de natuur. Mooi gezicht heide. Ik heb je foto’s genoten. Groetjes,

  9. fantastisch Marjolein, kijk daar knap je helemaal van op op een regenachtige dag,
    supermooi hé wat een kleur,
    voor mijn gevoel is het maar heel korte bloeitijd geweest, wat denk jij ?

Reacties zijn gesloten.