Zomer 2022 : deel 5

D De laatste week van de lange zomer waren we weer terug in Ouddorp op camping Brouwersdam.

Vanaf die plek kunnen we al in 20 min wat spullen naar ons huis in Brielle brengen, want geloof me er wordt wat in die caravan gestouwd !!

Die reisdag van Vorden naar Ouddorp was ook weer warm, dus togen we, nadat we de caravan neergezet hadden, eerst voor verkoeling naar de Brouwersdam.

Op de dam waait het nl altijd wel wat en we waren niet de enigen die dag op deze ventweg van de N57, die pal langs het strand loopt.

Maar meestal is het begin van de dam propvol en een eindje verderop is er ruimte genoeg.

Maar ons doel was de ijscoman !!

Er vlogen steeds grote groepen spreeuwen over, dat is altijd z`n mooi gezicht die vliegende wolken.

De volgende dag fietsen we weer de dam over naar het eiland Schouwen-Duiveland.

We wilden een stuk van de Zeeuwse windroute fietsen, omdat het nog schitterend weer was en er ook niet veel wind was !!

De symbolische toren voor het verdronken dorp Koudekerke blijft een fotografische plaatje.

We fietsen door….

Maar we komen ook schattige dorpjes tegen en mooie natuurgebieden.

Eén van de volgende dagen fietsen we naar Goedereede en wel langs het zee-fietspad.

Om en nabij Ouddorp (een echte toeristenplaats) was het gewoon nog druk op de fietspaden.

Maar in Goedereede viel de drukte gelukkig weer mee.

Al met al hadden we overdag nog een heerlijke week met zon en zee.

En `s avonds brachten we de vele , nu schone, kampeerspullen naar huis.

15 gedachten over “Zomer 2022 : deel 5

1. Een pracht van een dam waar we vorig jaar nog over gefietst zijn. Oudporp, Goederede en Stellendam zijn we toen ook gepasseerd. Een aantal foto’s waren dus erg herkenbaar.

2. Marjolein, einde van een heerlijke vakantieperiode. Met jou / jullie genoten van de fraaie beelden waarop je ons getrakteerd hebt. Deze laatste serie was weer top. Dank voor het delen.

• Ja, we zijn alle 2 gelukkig nog gezegend met een goede gezondheid.
      En we denken alle 2 …nu kan het nog, vandaag of morgen is het `kamperen` voorgoed afgelopen.
      Fijn weekend

3. Zo dicht bij huis zoveel plezier hebben met de schoonheid “om ons heen”. Weer een serie met prachtige foto’s en het is altijd een genot om met jullie mee te fietsen. Vorig jaar hebben we van dichtbij mogen zien hoe mooi het is op de Brouwersdam en omgeving. Ik neem aan dat de caravan weer “gewassen en geschoren” weggezet is en dat er al weer plannen zijn voor het volgende jaar… 😉 🙂

4. You sure know how to make it a fun vacation time during the summer, Marjolein. I would enjoy it all except for the sun (I have skin cancer and have to be careful) and too much heat. I do love seeing what you see, though!

5. Het lijkt allemaal al weer zo lang geleden de zomer maar jullie hebben er volop van genoten!

@Dankjewel voor de tips voor het plaatsen van de foto’s.